Povestea din spatele cortinei

„Sunt un băiat simplu, dintr-un orășel simpatic de lângă Brașov.” Se numește Adrian Grigoraș și este cel mai tânăr actor al companiei de teatru Become. Un băiat visător, capabil să facă orice pentru a-și îndeplini visul, indiferent de constrângerile societății. A luptat cu prejudecățile oamenilor și cu propriile îndoieli, dar dorința de a face artă a fost mai puternică decât orice obstacol apărut în cale.

Adrian Grigoraș

Înalt, șaten și cu ochi albaștri, puțin timid, dar foarte expresiv prin gesturile sale, Adrian Grigoraș încearcă întotdeauna să fie diferit de ceilalți de vârsta lui. Cu mult curaj și puțin ajutor, a reușit să iasă din tiparul tânărului neînțeles de azi și a făcut pasul spre a-și îndeplini visul. Drumul nu a fost ușor, dar întotdeauna a luptat pentru ceea ce și-a dorit cu adevărat, pentru ceea ce l-a definit ca om.

„Este foarte greu să-ți urmezi un vis în societatea de azi. Îi sfătuiesc pe tineri să iasă din conceptul ăla de a termina o facultate pentru a-și lua un job, pentru că nu de-aia trăim. Trebuie să te gândesti la ce-ți place cu adevărat să faci. Da, într-adevăr, trebuie să ții cont de viitorul tău, dar dacă ai o pasiune, măcar o poți combina cu ceva care îți aduce un venit. Niciodată să nu renunți. Este premisa pe care am mers mereu”, mărturisește tânărul actor.

„Mă gândeam că n-o să reușesc niciodată!”   

În ceea ce privește meseria de actor, Adrian nu a fost niciodată mai sigur că acesta este viitorul lui, în ciuda părerilor contrare pe care le auzea în jur. A încercat să nu intre în panică și să aibă încredere în forțele proprii. El recunoaște, cu sinceritate, că au fost și momente în care a vrut să renunțe, mai ales în primul an de facultate, când a luat contact cu lumea teatrală.

Era  nevoie de-o schimbare radicală. Teatrul solicita o voință puternică și multă muncă pentru a ajunge sus, iar tânărul actor a fost cuprins de teama că nu ar putea face față. A avut noroc, a fost momentul care i-a decis viitorul și cineva i-a îndrumat pașii spre reușită.

„Colegii și fratele meu, care e actor, m-au ajutat foarte mult să merg mai departe și nu am mai raționat atunci, că dacă o făceam, cedam. Am închis ochii și m-am lăsat dus de instinct”. Știam că am în spate oameni care să mă susțină: colegi, frate, profesori…”

După absolvire, a luat ființă Compania de Teatru BECOME cu sediul în Centrul de Tineret, Sibiu. Condusă de fratele său, Cătălin Grigoraș, organizația promovează tinere talente și încurajează valorile culturale în rândul tinerilor. Atunci, Adrian nu a mai stat pe gânduri și s-a înscris la activitățile din cadrul centrului, locație unde, astăzi, își joacă spectacolele și, pentru el, este mediul în care imaginația devine artă.

„ Pentru mine, scena bate viața”

Deși, aparent timid în viața reală, în cea artistică, devine cu totul alt om. Cu dezinvoltură și libertate în exprimare, intră rapid în rolul oricărui personaj. El a învățat să lase dincolo de cortină, orice aspect legat de viața cotidiană.

Pentru el, teatrul este parte din viață, dacă nu, chiar viața întreagă dăruită visului său. Este o trăire intensă, fără limite și prejudecăți, o libertate deplină, departe de constrângerile societății și riscurile ei.

Când biletele nu se vând, iar banii nu ajung…

În ce condiții trăiește tânărul actor din România? La această întrebare, Adrian oftează adânc. Oricine ar face asta, dar când știi că munca ta depășește orice putere omenească, ai vrea să ai și o răsplată pe măsură. În țara noastră, acest lucru nu este posibil. Atunci, tânărului nostru artist, îi rămâne o singură posibilitate: se angajează ca barman într-un club de noapte.

„Colegii mei din teatru primesc 500 de lei pe lună, 600 dacă au noroc. Nu se poate trăi! Eu îmi mai petrec timpul liber încercând să fac clownerii pentru copii, la diferite petreceri private. Mulți dintre colegii mei, lucrează și în teatru, dar și ca barman. Foarte mulți se duc pe zi la cursuri, iar dupa-amiză, pleacă la lucru în bar, e greu…”

„Cand am jucat personajul ala am simțit că zbor”

De multe ori, popularitatea înseamnă mai mult decât niște felicitări după spectacol sau o strângere de mână, ca și cum ai spune: pe tine te cunosc de undeva. Popularitatea vine de unde nu te aștepți și se măsoară în lucruri mărunte spuse din suflet.

 <Am jucat la un moment dat un personaj pentru copii care se numea Adi și venea de la  Școala Specială. Cand am jucat personajul ăla, am simțit că zbor, că fac ce vreau, când toată lumea aplauda, râdeau 200-300 de oameni la scenă deschisă. Mai târziu, mergeam pe stradă, iar un copil îi spune mamei sale: „Mami, uite-l pe Adi de la Școala Specială!”, atunci am simțit și eu ce-i aia popularitate. >

„Am încredere în tinerii de azi…”

Adrian se bucură atunci când, în fața lui, sunt tineri ca el pasionați de cultură, dar numărul lor nu este atât de mare pe cât și-ar dori. Cu toate acestea, el își continuă activitatea cu aceeași dăruire și speră la un viitor mai bun pentru teatrul românesc și, în general, pentru cultură.

„Eu zic că gradul de cultură în rândul tinerilor stagnează sau are mici tendințe de urcare, dar foarte mici. Vin și tineri, dar poate nu în raportul în care ar trebui. Așteptăm mult mai mulți tineri la teatru, mai ales că toate spectacolele noastre li se adresează. Majoritatea sunt spectacole comice și cu un dram de tragedie, prin care reușim să punem publicul pe gânduri, pentru că teatrul, până la urmă, este parte din viață.”

Visul tău înseamnă renunțare la o viață normală

Actorul este foarte mulțumit de meseria lui, dar, ca orice artist, are și momente în care simte nevoia unei vieți normale: acea libertate a unui om care face ce vrea și când vrea, fără să fie limitat de timp. Teatrul nu-l împiedică să iasă în oraș cu prietenii, când simte nevoia, dar o viață artistică înseamnă un mare sacrificiu.

„Eu cred că nu este renunțare la o viață normală, ci alegerea unei vieți speciale. Ăsta-i cel mai mare hop pentru un tânăr. Eu mă aflu printre cei care au rezistat și iată-mă acum aici, muncind la visul meu, mai mult ca oricând.”

 

Lasă un răspuns

